goodevil

Broccolli ser ut som träd

Publicerad 2010-12-06 20:05:36 i Internationella Relationer & Mänskliga Rättigheter

"Varje år dör miljontals människor i aids. Sätt den här på din status om du tycker att broccolli ser ut som ett träd."



Ja, så stod det på en annan tjejs status på facebook och jag var bara tvungen att kopiera texten till min facebooksida också. Och varför då kanske ni undrar. Anledningen är självklar, men jag förklarar ändå för de som kanske inte förstår. Vi pratar om allvarliga saker, för att sedan gå över till att prata om ämnen som egentligen inte är så viktiga, men för oss kanske det är viktigare att träd ser ut som broccoli istället för att prata om vad vi kan göra för att förhindra spridningen av aids. Mode och kläder är ett viktigare ämne, än till exempel fattiga barn som jobbar ihjäl sig för att dessa kläder vi köper i butiker på stan alltid ska finnas för att vårt hobbybloggande kan hålla i sig. Lite illa, eller hur? Världen är orättvis, men det finns ändå saker man kan göra för att göra världen till en lite fredligare plats att leva på. Jag hoppas att jag(en myra i en stack), iallafall kan uppmärksamma en del av vad vi glömmer bort. Jag hoppas att det ändå finns några som uppmärksammar något jag skriver och även att de visar andra det vi(här i i-landet) inte ser med blotta ögat. Men jag vill även tacka de som redan gör något åt allt som innefattar de mänskliga rättigheterna och lite till! :)

Tack och hej för idag för mig då!

Kommentarer

Postat av: Sassa

Publicerad 2010-12-12 21:36:18

Hej !

Kolla in min blogg :) kram / syster

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sharon Olsson

Detta är en blogg för er som är intresserade av internationell och nationell politik.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela